Handelsbetingelser ved handel på www.janogbo.dk


OBS: Jan & Bo´s Lystfiskershop ApS blev d.4.oktober 2018 begæret konkurs. Det betyder at dine rettigheder som kunde er blevet begrænset. Du kan som udgangspunkt ikke returnerer eller ombytte dine varer, men vi vil i den udstrækning det er muligt ombytte dine køb. Ønsker du yderligereoplysninger bedes du kontakte os på telefon 20872880.

Bestilling

Bestilling af varer sker via www.janogbo.dk

Du vil automatisk modtage en ordrebekræftelse på din bestilling via mail, der også indeholder information omkring retur- og reklamationsret. Når vi afsender din vare, vil du modtage en faktura pr. mail og besked om, at varen er afsendt. Vi sender kun pakker med GIS, dog kan vi vælge at sende mindre forsendelser som brev med PostNord. I disse tilfælde skal du påregne forlænget leveringstid. Du kan altid finde de gældende salgs- og leveringsbetingelser på denne side.
Vi tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl , systemfejl og evt. afgiftsændringer.



Betaling

Alle priser på websitet er angivet i danske kroner og incl. moms og alle danske afgifter, told mv.

Betaling kan ske via betalingskort.

Der kan betales med følgende kort: Dankort, Visa/Dankort, Visa/Electron, Mastercard, Maestro, Diners.

Betaling gennemføres først når varen afsendes fra os.



Bytteservice

Alle varer købt på webshoppen, kan på sættes byttemærke (noter i bemærkninger) og eller byttebon og kan byttes i alle Jan & Bo’s Lystfiskershop's butikker, indenfor gældende bytteregler.



Fortrydelsesret

Ifølge dansk lovgivning har du altid 14 dages returret fra modtagelsen. Ved ordrer hvor levering, efter ønske fra kunden, finder sted på et senere tidspunkt, udvider vi fristen til modtageren har fået sin gave - dvs. at du trygt kan købe dine gaver i god tid, da modtageren altid kan returnere varen op til 14 dage efter, at den er modtaget. Returretten forudsætter dog, at varen returneres i samme stand som ved modtagelsen, i original og ubeskadiget emballage og i ubrugt stand. Således at www.janogbo.dk uden problemer kan sælge varen igen. I det den originale emballage repræsenterer en ikke uvæsentlig værdi for www.janogbo.dk, vil varen ikke kunne anses for at være returneret i væsentligt samme stand og mængde, hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget.

Sammen med varen bedes du vedlægge kopi af faktura for købet samt skrive dine bankoplysninger, så vil vi returnere dit tilgodehavende, så snart vi har modtaget din vare og kontrolleret, at varen lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. Se returnerings adresse herunder. Du kan naturligvis ikke få mere udbetalt, end der står på fakturaen. Hvis du har fortrudt dit køb, eller skal have din vare byttet, skal du selv betale for forsendelsesomkostningerne retur til vores adresse. Varer sendt til Jan & Bo´s Lystfiskershop pr. efterkrav vil blive nægtet modtagelse.

Dine penge bliver returneret hurtigst muligt efter vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. Alternativt du kan bytte din vare i en af Jan & Bo´s fysiske butikker inden for 14 dages fristen. Husk at medbringe din bon. Du vil ikke kunne få udbetalt kontanter ved returnering i vores fysiske butikker, du kan således kun ombytte dine varer ved personlig henvendelse.



Reklamation

Ved fejl eller mangler på varen, kan du klage til nedenstående mail, adresse eller telefonnummer. Du har 2 års reklamationsret. Ved reklamationer senere end 6 måneder efter købet, skal køber bevise, at fejlen var til stede på købs tidspunktet. Varerne sendes tilbage til nedenstående adresse. Du kan også reklamere ved fremmøde i en af Jan & Bo´s fysiske butik. Det er dog en forudsætning, at disse fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Vores leverandører forbeholder sig ret til at gennemgå og kontrollerer påståede fejl i produktet.

Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret fejlen eller manglen.

Vi i forbeholder os ret til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købesummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget. Se returnerings adresse herunder.



Ansvarsbegrænsning

Der tages forbehold for prisstigninger, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte/udgået varer og tastefejl. Priserne er kun gældende i Danmark, eks. Grønland, Island og Færøerne.



Lovvalg og værneting

Enhver tvist afgøres efter dansk ret ved de almindelige domstole.



Persondatapolitik

Når du handler hos www.janogbo.dk skal du lade dig registrere med følgende oplysninger: navn, adresse, e-mail samt telefonnummer. Personoplysningerne registreres hos www.janogbo.dk og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

Alle oplysninger krypteres.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Som registreret hos www.janogbo.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til www.janogbo.dk via e-mail: info@janogbo.dk

www.janogbo.dk er den dataansvarlige for registreringen af persondata.

Oplysninger vedrørende online tvistløsning i henhold til paragraf 14, litra 1 i forordningen om online tvistløsning:

Europa-Kommissionen giver forbrugere mulighed for at løse online tvister i henhold til paragraf 14, litra 1 i forordningen om online tvistløsning på en af deres platforme. Platformen (http://ec.europa.eu/consumers/odr) fungerer som et websted, hvor forbrugere kan forsøge at nå udenretlige forlig vedrørende tvister, der opstår fra online køb og kontrakter til serviceydelser.